Øystein Djupedal setter standarden - Alle skal være like dårlige!
Øyvind M.
2005-11-19 13:38:44 UTC
Øystein Djupedal setter standarden - i dagens Norge hvor de lateste og
treigeste setter standarden.

Nå skal de flinke vente til de dårligste har tatt dem igjen. - Ingen får gå
et eneste skritt foran resten!
Nå skal vi igjen alle være like (dårlige og like dumme).
Frontfiguren for denne taper-ideologien er Herr Kunnskapsministeren hvis
eneste meritt i CV er at han har jobbet på et trykkeri!

Selveste fagforbundet for lærerne (Utdanningsforbundet) er Herr
Kunnskapsministeren på kollisjonskurs med og Helga Hjertland som er leder
for Utdanningsforbundet uttaler til flere medier at skrinleggingen av
fremmedspråk nummer to for skolene er et tilbakeslag de går i mot.

Men trykkeriarbeider og Kunnskapsministeren gir seg ikke med det. Han
uttaler med fynd og klem at foreldrene i Norge ikke er kapable til å oppdra
sine barn, for dette bør i fremtiden være statens (den sosialistiske
statens) ansvar. Jeg lurer på om Herr Djupedal da har sine forbilder fra det
tidligere Sovjetunionen (nå Russland) og feks. land som Nord-Korea og Cuba,
hvor oppdragelsen er statens eneansvar. Staten der eier menneskene og de
mennesker som har uønskede meninger blir fjernet og drept. Dette er felles
for Nasjonalsosialistiske og Sosialistiske samfunnssystemer.

Men Herr Djupedal er også på kollisjonskurs med sin regjeringskollega
Senterpartiet for han uttaler med fynd og klem at distriktene trenger ikke
barnehager, det trenger bare de store byene.

Noen i SV bør snakke sammen og se etter om det ikke allerede nå er grunnlag
for omrokkeringer og utskiftinger i regjeringen bare etter noen få ukers
fartstid. Dersom de ikke gjør det vil denne regjeringen bane veien for en ny
borgerlig regjering allerede etter få ukers fartstid, og det ville i så fall
være det eneste positive med nåværende regjering.

vh
Øyvind Michelsen, Oslo

vh
Øyvind, Oslo
som lever for å pirke borti "hellige" sannheter med et kritisk blikk.
Hans Petter Nenseth
2005-11-19 13:36:14 UTC
Post by Øyvind M.
[...]
Urettferdig at du ikke fikk den muligheten, kanskje?
:)
Autorisert Hennig Olsen-smaker
Jon Haugsand
2005-11-19 13:48:47 UTC
* Øyvind M.
Post by Øyvind M.
[...]
Hjertland? Er det hun som mener at man skal be bordbønn eller synge
kristne sanger før maten på skolen?
--
Jon Haugsand
Dept. of Informatics, Univ. of Oslo, Norway, mailto:***@ifi.uio.no
http://www.ifi.uio.no/~jonhaug/, Phone: +47 22 85 24 92
HKH

HKH
Øyvind M.
2005-11-19 18:13:13 UTC
Post by Jon Haugsand
* Øyvind M.
Post by Øyvind M.
[...]
Hun er leder av LOs skoleforbund. Her på news er vel du og de fleste andre
ivrige fan av AP+SV+LO så du har nok et problem der dersom du ikke liker
lederen for LO-forbundet for skole-ansatte! Dessuten er 20-87 % av det
norske folk enten aktive kristne eller i alle fall passivt medlem av et
kristent trossamfunn så du har mange å kritisere dersom du ikke liker disse!
--
vh
Øyvind Michelsen, Oslo
Jon Haugsand
2005-11-19 19:15:26 UTC
* Øyvind M.
Post by Øyvind M.
Hun er leder av LOs skoleforbund. Her på news er vel du og de fleste andre
ivrige fan av AP+SV+LO
Tåpelighet nr 1.
Jeg har intet behov for verken å erklære meg
som sympatisør eller motstander av noen av disse organisasjonene.
Men hvorfor plasserer du meg her?
Post by Øyvind M.
så du har nok et problem der dersom du ikke liker
lederen for LO-forbundet for skole-ansatte!
Tåpelighet nr 2.
Javel? Om du er ivrig fan av X, har du et problem om du misliker en
person som er medlem av/leder i X?
Post by Øyvind M.
Dessuten er 20-87 % av det norske folk enten aktive kristne eller i
alle fall passivt medlem av et kristent trossamfunn så du har mange
å kritisere dersom du ikke liker disse!
Tåpelighet nr 3.
Jeg kjenner og liker mange kristne. Jeg kjenner noen muslimer jeg
liker. Jeg kjenner og liker mange ateister. Ingen av de jeg kjenner
og liker mener det er korrekt å pådytte eget livssynd via
statsinstitusjoner.

Eller mener du det er riktig at det er statens oppgave å forme
individene i samfunnet?

(At jeg gidder.)
Espen Vestre
2005-11-20 10:07:01 UTC
Post by Jon Haugsand
liker. Jeg kjenner og liker mange ateister. Ingen av de jeg kjenner
og liker mener det er korrekt å pådytte eget livssynd via
^^^^^^^^
hehe :-)
(espen)
Øyvind M.
2005-11-20 16:05:36 UTC
Post by Jon Haugsand
* Øyvind M.
Post by Øyvind M.
[...]
Ja at du gidder. Du bør slutte å gidde!
Øyvind
HKH
2005-11-19 19:59:04 UTC
Post by Øyvind M.
Post by Jon Haugsand
* Øyvind M.
Post by Øyvind M.
[...]
En om du sjekket litt før du skrev. Da ville du ha funnet ut at Helga er
leder for utdanningsforbundet. Dette forbundet har aldri har hatt noe med LO
å gjøre.

Uff. Her ble så lummelt-:)

HKH
HKH
2005-11-19 17:59:12 UTC
Post by Øyvind M.
[...]
Her må jeg desverre orientere deg om at du tar helt feil. Øystein vil ha
fremmedspråk; han vil bare ikke at det skal være obligatorisk.

Det synes jeg er et fornuftig standpunkt.

HKH
Øyvind M.
2005-11-19 18:16:08 UTC
Post by HKH
Post by Øyvind M.
[...]
Det synes ikke jeg og LO-forbundet Utdanningsforbundet og jeg har forstått
det slik at AP og SV gjerne følger LO i et og alt.

I Oslo har til og med Oslo Arbeiderparti en avtale med LO i Oslo om at LO
skal kunne binde Arbeiderpartiet i Oslo i saker som gjelder kommunalt
ansatte med LO-medlemsskap.
--
vh
Øyvind Michelsen, Oslo
HKH
2005-11-19 20:00:18 UTC
Post by Øyvind M.
Post by HKH
Post by Øyvind M.
[...]
Det var det med å sjekke kildene Øyvind. Rødme-:)

HKH
Øyvind Michelsen
2005-11-19 22:48:13 UTC
Post by HKH
Post by Øyvind M.
Post by HKH
Post by Øyvind M.
[...]
Ikke rødme du - det syns ikke i tekstformat!
Om utdanninsgsforbundet ikke skulle være LO-forbund er de like forbannet en
fagorganisasjon for lærere, men jeg skjønner godt at dersom de ikke er
LO-forbund har deres mening liten verdi for dere her, så da fikk vi det
avklart. Det er bare LO-forbund som skal tillegges vekt i offentlig debatt i
sosialist-staten. Da kommer vel Haakon Lies ord til sin rett som svarte når
han ble spurt om hva han mente om YS og AF - Haakon Lie ropte harmdirrende:
SVIKERE - SVIKERE!! og knyttet neven!!

vh
Øyvind
HKH
2005-11-19 22:55:23 UTC
Post by Øyvind Michelsen
Post by HKH
Post by Øyvind M.
Post by HKH
Post by Øyvind M.
[...]
Si meg Herr Michelsen, er De blitt gal-:)

HKH
Øyvind Michelsen
Øyvind
HKH
2005-11-20 00:04:12 UTC
Post by Øyvind Michelsen
Nei - er de?
de? Gerd Liv Valla Eller Håkon Lie?-:)

HKH
Øyvind M.
2005-11-20 16:07:51 UTC
Post by HKH
Post by Øyvind Michelsen
Nei - er de?
de? Gerd Liv Valla Eller Håkon Lie?-:)
HKH
De!
Svarer med antikvert høflighetsform til de som bruker den fremdeles.
Forklarer ikke mer, men overlater til Deres intellekt å finne ut av saken!
Lykke til!
Øyvind
Herman Robak
2005-11-20 18:31:59 UTC
Post by Øyvind M.
Post by HKH
Post by Øyvind Michelsen
[...]
Men da _må_ De bruke stor forbokstav, ellers betyr det noe annet!
--
Herman Robak
herman at skolelinux no
Fredrik E. Nilsen
2005-11-20 20:06:11 UTC
On Sun, 20 Nov 2005 19:31:59 +0100, "Herman Robak"
Post by Herman Robak
Post by Øyvind M.
Post by HKH
Post by Øyvind Michelsen
[...]
Der ser du, Djupedal har allerede satt sine spor.... :)

Fredrik E. Nilsen
Brumle Måseegg
Hva mener du med "blitt" ?
Øyvind M.
2005-11-21 15:27:17 UTC
Post by Brumle MÃ¥seegg
Post by HKH
Post by Øyvind Michelsen
Post by HKH
Post by Øyvind M.
Post by HKH
Post by Øyvind M.
[...]
For en lærer skulle dette være enkelt å forklare ved hjelp av enkel norsk
gramatikk. Tanum på Karl Johans gt. har tillbud på gode norsk
gramatikk-bøker for tiden!
vh
Øyvind
HKH

HKH
John Hilt
2005-11-22 05:04:49 UTC
On Mon, 21 Nov 2005 20:06:41 GMT HKH
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse
Post by Brumle MÃ¥seegg
Post by HKH
Post by Øyvind Michelsen
[hodeløs volumsitering]
[...]
Et bra innlegg med et fint forhold mellom egen tekst og sitering.

http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html
http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSquoting.html

http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html

"The number one rule of quoting is quote judiciously. Quote only what
is essential to make it possible for the reader to understand what your
posting or email message is about. As a rule avoid quoting an entire
message (signatures and all). It is not judicious to quote a hundred
lines of discussion just to input a single line of one's own."
-= jh =-
Espen Vestre
2005-11-20 10:08:56 UTC
Post by HKH
Her må jeg desverre orientere deg om at du tar helt feil. Øystein vil ha
fremmedspråk; han vil bare ikke at det skal være obligatorisk.
Det synes jeg er et fornuftig standpunkt.
Nei, det er ikke særlig fornuftig. Undervisningen i 2. fremmedspråk
har vært en salderingspost for både skole og elever (fordi det ikke
har vært gitt tellende karakterer).
(espen)
John Hilt
2005-11-20 07:56:53 UTC
On Sat, 19 Nov 2005 14:38:44 +0100 Øyvind M.
Post by Øyvind M.
[...]
Godt nytt for Jagland. Hans bragder som fomler og vandrende
katastrofeområde med konstante munnuhell blekner helt.
-= jh =-
Øyvind M.
2005-11-20 16:11:56 UTC
Post by Øyvind M.
[...]
Ja og det hadde jeg ikke trodd, at noen klarte å overgå Jagland i
katastrofisk dårlige uttallelser, men trykkeriarbeider og Kunnskapsminister
har til nå klart å komme opp på oppløpssiden av Jagland og tar han snart
igjen. Følg med, følg med det er ennå 3 år og 10 måneder igjen av
valgperioden så hvis Djupedal fortsetter i samme sporet har vi mye fin
underholdning og mye tragikomikk foran oss frem til høsten 2009.
--
vh
Øyvind Michelsen, Oslo
John Hilt
2005-12-09 15:10:31 UTC
On Sun, 20 Nov 2005 17:11:56 +0100 Øyvind M.
Post by Øyvind M.
Post by John Hilt
[...]
Read my lips: Djupedal holder aldri så lenge, selv med stor
underholdningsverdi som ufrivillig politisk klovn.
-= jh =-
HKH
2005-12-10 08:57:32 UTC
Post by John Hilt
Read my lips: Djupedal holder aldri så lenge, selv med stor
underholdningsverdi som ufrivillig politisk klovn.
Nei det er ingen stor tragedie for landet om han fyker ut. Hadde han enda
hatt litt greie på utdanningspolitikk utover synenivå, eller vilje til å
lytte til de som har peiling.

Fy og skam-:)

HKH
Brumle Måseegg
2005-12-10 09:02:49 UTC
Post by HKH
Post by John Hilt
[...]
Han blir nok sittende perioden ut. Det er alt for mange lærere i SV, og de
har uheldige erfaringer med ministre som har hatt peiling, slik som Hernes
og Clemet.
De har blandet seg opp i undervisningsvesenet og påført lærerne arbeide, i
stedet for bare være snille og robbe finansministrene for mest mulig penger.
John Hilt
2005-12-10 12:18:43 UTC
On Sat, 10 Dec 2005 09:02:49 GMT Brumle Måseegg
Post by Brumle MÃ¥seegg
Post by HKH
[...]
SV og Djupedal står tydeligvis for en dilleskole uten krav til
resultater, hverken for elever eller lærere. Et svar på at Clemet
gikk litt for langt i motsatt retning.
-= jh =-
Erik Naggum
2005-12-10 22:23:17 UTC
Post by John Hilt
SV og Djupedal står tydeligvis for en dilleskole uten krav til
resultater, hverken for elever eller lærere. Et svar på at Clemet
gikk litt for langt i motsatt retning.
Hva? Gikk /Kristin Clemet/ for langt i å kreve resultater?! Hvor kort er
det egentlig akseptabelt å gå i å kreve resultater dersom Clemet gikk
for langt?
--
Erik Naggum 2005-344-80459 «lectitare humanum est»

Member of AAAS, ACM, AMS, APS, ASA, EMS, IMS, MAA, NMF, NYAS.
http://naggum.no/nocebo -- fear of harm is by itself harmful.