Norske studenter er late, svake og lite motiverte
Erik J. Helgesen
2006-02-14 18:54:31 UTC
I tirsdagens Dagbladet sier professor Kai A. Olsen ved Universitetet i
Bergen at norske studenter er for late. Han krever høyere
studentstandard!

Kunnskapsminister Øystein Djupedal sier at han ikke er bekymret.
Og det er jo betryggende, ikke sant?

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.
JAG
2006-02-14 20:43:34 UTC
Post by Erik J. Helgesen
[...]
De er vel et produkt av et lavnivå på barne- ungdoms- og videregående-skoles
inkompetanse og krav?

JAG
Bjarte Runderheim
2006-02-14 21:04:29 UTC
Post by JAG
Post by Erik J. Helgesen
[...]
Du glemte selve kilden; lærerskolene!

Bjarte
Thomas Tsigaridas
2006-02-15 12:59:03 UTC
Post by Bjarte Runderheim
Du glemte selve kilden; lærerskolene!
Skylden for kompetansefallet kan ikke legges på enkeltinstusjoner
alene, men på summen av de politiske og kulturelle føringer som
påvirker hvordan de fungerer. For det første er ikke læreryrket
statusbelagt. Lave lønninger sett i forhold til arbeidsmengde gjør
undervisningsrollen uattraktiv for mange dyktige pedagoger og
akademikere. For mange lærere handler det om enten å bli utbrent
eller yte mindre. Når læreryrket ikke er attraktivt, vil, for det
andre, nivået på søkerne forringes og lærerskolene bli nødt til å
redusere kvalifikasjonskravene for å møte behovene fra
utdanningsinstitusjonene. Dermed gis i utgangspunktet uegnede folk
adgang til å undervise. For det tredje griper kravet om
kostnadseffektivitet ved utdanningsinstitusjonene direkte inn i hvem
som uteksamineres til lærerstillinger: ved universitetene har blitt
slik at fagenhetene bevilges penger på bakgrunn av hvor mange som
består avsluttende eksamen, ikke hva slags behov de har for å følge
opp hver enkelt student. Resultatet har blitt at folk som burde
strøket består uteksaminasjonen, og gis mulighet til å gå ut i
skolene som lærere. Situasjonen ved skoler og universiteter er et
direkte resultat av den utdanningspolitikken som er blitt ført i
altfor lang tid.

Thomas
Bjarte Runderheim
2006-02-15 18:36:01 UTC
Post by Thomas Tsigaridas
Post by Bjarte Runderheim
Du glemte selve kilden; lærerskolene!
Skylden for kompetansefallet kan ikke legges på enkeltinstusjoner
alene, men på summen av de politiske og kulturelle føringer som
påvirker hvordan de fungerer.
Summen blir i svært skjev om en utelater lærerskolene fra regnestykket.
Jeg syns det er svært merkelig hvor lavmælte disse pedagogiske høyskolene
er i forhold til skoledebatten.
Post by Thomas Tsigaridas
[...]
Huff ja, korrupsjonen griper om seg:-|
Post by Thomas Tsigaridas
Situasjonen ved skoler og universiteter er et
direkte resultat av den utdanningspolitikken som er blitt ført i
altfor lang tid.
Dette er på grensen til tøv, om ikke over.
Politikken opererer heller ikke i et vakuum. Gjennom statsforvaltningens
fagavdelinger, høringer og utvalg har fagmiljøene all mulig anledning til å
øve
innflytelse i samsvar med den faglige vekten de har.

Når fagmiljøene i skoleverket kaster fagene på båten, og går inn for
klientifisering
og individualisering og ansvarsovertakelse fra både hjem og helsevesen,
da følger dagens situasjon som halen etter hunden.

Dersom dagens lærere skulle oppfylle alle dagens krav til formell
og uformell kompetanse, måtte lærerskolen ha bygd på embedseksamensnivå,
ikke videregående, og med minst 5 års påbygging deretter.

Alternativt kan skolen gå tilbake et par skritt, gjeninnføre skolefagene
på et profesjonelt nivå, og la hjem og helsevesen få tilbake litt av
ansvaret
for elevenes ve og vel.

Bjarte
BjarteR
Trond Endrestøl
2006-02-16 08:22:46 UTC
Post by Bjarte Runderheim
Du glemte selve kilden; lærerskolene!
Hmm, du må vel tilbake til slutten av 50-tallet og begynnelsen av
60-tallet, og det som kom i kjølvannet av «New Math». Det fenomenet
spredde seg helt hit til lille Norge, og vi sliter ennå med
ettervirkningene.
Trond Endrestøl | ***@fagskolen.gjovik.no
Patron of The Art of Computer Programming| FreeBSD 4.8-S & Pine 4.55
Brumle Måseegg
2006-02-15 01:32:14 UTC
Djupedal kunne sagt noe verre. For eksempel: Javel, det må vi bevilge
en del milliarder skatte/oljekroner for å få gjort noe med.
Erik J. Helgesen
2006-02-20 23:34:01 UTC
Post by Brumle MÃ¥seegg
Djupedal kunne sagt noe verre. For eksempel: Javel, det må vi bevilge
en del milliarder skatte/oljekroner for å få gjort noe med.
Eller han kunne sagt som følger: "La oss møtes på puben og snakke om
det over en drink."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136853

Over en halvliter øl eller en kopp kaffe på puben kan foreldrene komme
sammen for å snakke om elevenes skolehverdag. Dette er et av
kunnskapsminister og pappa Øystein Djupedals forslag for å få flere
foreldre engasjert i skolen.

- Gå gjerne på puben. Ingenting er mer oppdragende for barna enn å
vite at alle foreldrene i klassen har snakket sammen om hva elevene
driver med på skolen, om hva de får i ukepenger og om når de pleier å
legge seg om kvelden, sier Djupedal til VG.
- - - - -

Etter et par halvlitere kan nok disse foreldremøtene bli ganske
interessante.

-- Martin Luther King, Jr.
Edmund Bakken
2006-02-21 00:18:34 UTC
Post by Erik J. Helgesen
[...]
kanskje burde bedehuset anbefales fremfor pubben ..?

Jon Haugsand
2006-02-21 07:30:41 UTC
* Edmund Bakken
Post by Edmund Bakken
Post by Erik J. Helgesen
[...]
Fordi?
--
Jon Haugsand
Dept. of Informatics, Univ. of Oslo, Norway, mailto:***@ifi.uio.no
http://www.ifi.uio.no/~jonhaug/, Phone: +47 22 85 24 92
Eirik Seim
2006-02-21 08:46:48 UTC
Post by Jon Haugsand
* Edmund Bakken
Post by Edmund Bakken
Post by Erik J. Helgesen
[...]
Lenge siden jeg har vært i et bedehus, men kanskje de har billig
øl der?
New and exciting signature!
Espen Vestre
2006-02-21 10:15:17 UTC
Post by Eirik Seim
Lenge siden jeg har vært i et bedehus, men kanskje de har billig
øl der?
Nei, men de har kjempegod vin rett fra vannkranen, bare man ber hardt nok!
(espen)
Erik J. Helgesen
2006-03-22 22:50:01 UTC
Post by Espen Vestre
Post by Eirik Seim
Lenge siden jeg har vært i et bedehus, men kanskje de har billig
øl der?
Nei, men de har kjempegod vin rett fra vannkranen, bare man
ber hardt nok!
Må de søke om bevilling for slikt? :-)

-- Martin Luther King, Jr.
Espen Vestre
2006-03-23 09:52:37 UTC
Post by Erik J. Helgesen
Post by Espen Vestre
Nei, men de har kjempegod vin rett fra vannkranen, bare man
ber hardt nok!
Må de søke om bevilling for slikt? :-)
Nei, det holder med be-vilje ;-)
(espen)
Lasse G. Dahl
2006-02-21 08:14:29 UTC
Post by Erik J. Helgesen
Etter et par halvlitere kan nok disse foreldremøtene bli ganske
interessante.
Ja, hvem vet - kanskje hadde foreldrene hatt det _hyggelig_ sammen
i noen timer. Nei, Gud forby!
--
Lasse G. Dahl <URL: http://www.lassedahl.com/ >

I'm a citizen of Legoland travellin' incommunicado
Erik J. Helgesen
2006-03-22 22:50:02 UTC
On Tue, 21 Feb 2006 02:14:29 -0600, "Lasse G. Dahl"
Post by Lasse G. Dahl
Post by Erik J. Helgesen
Etter et par halvlitere kan nok disse foreldremøtene bli ganske
interessante.
Ja, hvem vet - kanskje hadde foreldrene hatt det _hyggelig_ sammen
i noen timer. Nei, Gud forby!
For deretter å komme dritings hjem til barna. Ja, der har vi sannelig
gode foreldre, gitt. Er det virkelig slik Djupedal vil ha det?

-- Martin Luther King, Jr.
Espen Vestre
2006-03-23 09:52:14 UTC
Post by Erik J. Helgesen
For deretter å komme dritings hjem til barna. Ja, der har vi sannelig
gode foreldre, gitt. Er det virkelig slik Djupedal vil ha det?
Norsk alkoholmoral i et nøtteskall. Tenk om det faktisk er mulig å gå
på pub og ikke komme dritings hjem?
(espen)
Marianne Kristiansen
2006-03-23 10:27:01 UTC
Post by Espen Vestre
Norsk alkoholmoral i et nøtteskall. Tenk om det faktisk er mulig å gå
på pub og ikke komme dritings hjem?
Tøysekoppen!

Det er ganske utfordrende å feriere i Hellas f.eks. "Why do Norwegians
drink so much?". Og på alle de årene jeg har vært der, har jeg bare sett
ett drita par! Lurer på hvordan det hadde vært å ta de spørrende grekerne
med på byen her hjemme... *grøsse*
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite/chios.php
Jo Stein
2006-03-23 11:38:05 UTC
On Thu, 23 Mar 2006 11:27:01 +0100, Marianne Kristiansen
Post by Marianne Kristiansen
Post by Espen Vestre
[...]
Du må gjerne grøsse, men grekere dør som fluer fordi de drikker for
mye. I Norge har vi svært sunne drikkevaner; vi drikker svært lite
alkohol om vi sammenligner oss med andre land.
FRP prøver å forandre på dette, men heldigvis misykkes de her
som på alle andre områder.
--
jo
"Nei til vold":
<http://tinyurl.com/8eje9>
Marianne Kristiansen
2006-03-23 11:56:45 UTC
Post by Jo Stein
Du må gjerne grøsse, men grekere dør som fluer fordi de drikker for
mye.
Url?
Post by Jo Stein
I Norge har vi svært sunne drikkevaner; vi drikker svært lite
alkohol om vi sammenligner oss med andre land.
Ja? Det er _måten_ vi drikker på da vøttu. Om vi drikker mindre, drikker vi
det iallfall mer konsentrert!
Jo Stein
2006-03-23 12:45:55 UTC
On Thu, 23 Mar 2006 12:56:45 +0100, Marianne Kristiansen
Post by Jo Stein
Du må gjerne grøsse, men grekere dør som fluer fordi de drikker for
mye.
Url?
Her er en bra URL, den har fått 5 stjerner:
http://groups.google.no/group/no.fag.medisin.diverse/msg/22e7b7924d0ab874
Post by Jo Stein
[...]
Jeg og kona var på en pakketur til Romania sammen med nordmenn og
svensker. Der var alkohol svært billig og det ble drukket i store
mengder når vi var på utflukter i regi av reiseselskapet. Hver person
fikk en 2-liter flaske med vin. Når så nordmennene skulle mobbe
svensker og begge parter var fulle, var det desverre normennene som
oppførte seg værst. Da var jeg svært skamfull over å være nordmann,
og jeg deltok ikke i svenske-mobbingen.
--
jo
"Nei til vold":
<http://tinyurl.com/8eje9>
Marianne Kristiansen
2006-03-23 13:02:58 UTC
Post by Jo Stein
http://groups.google.no/group/no.fag.medisin.diverse/msg/22e7b7924d0ab874
En undersøkelse blant 15-16-åringer? Om de har smakt alkohol? Hvor
dokumenteres det der at grekere dør som fluer fordi de drikker for mye?

Og et lite sitat:
"På ett område klatrer Norge oppover i statistikken. Når vi først drikker
gjør vi det nemlig til gagns. 54 prosent oppgir å ha vært fulle i løpet av
de siste 12 månedene."

Og det var dette jeg refererte til når jeg blandet inn grekerne.
Jo Stein
2006-03-23 18:48:08 UTC
On Thu, 23 Mar 2006 14:02:58 +0100, Marianne Kristiansen
[...]
Du er så kravstor.
I gamle dager lå der foldere på polet som dokumenterte dette,
nå får det greie seg at jeg sier det. Norge ligger nær bunnen.
Jeg tror det er Island som ligger nederst.

Dette at vi ikke har lært oss det som kalles "drikkekultur" skal du
ikke ta så tung. Det er denne kulturen som dreper.
--
jo
"Nei til vold":
<http://tinyurl.com/8eje9>
Marianne Kristiansen
2006-03-23 19:22:10 UTC
Post by Jo Stein
I gamle dager lå der foldere på polet som dokumenterte dette,
nå får det greie seg at jeg sier det.
:-P
Jo Stein
2006-03-23 19:31:42 UTC
On Thu, 23 Mar 2006 20:22:10 +0100, Marianne Kristiansen
Post by Jo Stein
I gamle dager lå der foldere på polet som dokumenterte dette,
nå får det greie seg at jeg sier det.
:-P
Norge og Island ligger nær bunnen.
De som ligger nederst er vel stort sett
noen muslimske stater
som kan være føredøme for oss.

Litres pure alcohol per person per year
2001

Luxembourg 17.5
Czech Republic 16.2
Ireland 14.5
Republic of Moldova 13.9
France 13.5
Germany 12.9
Croatia 12.7
Austria 12.6
Portugal 12.5
Slovakia 12.4
Lithuania 12.3
Spain 12.3
Denmark 11.9
Hungary 11.9
Switzerland 11.5
Europe average 10.8
EU (25) average 10.8
Cyprus 10.7
Russian Federation 10.6
Finland 10.4
United Kingdom 10.4
Belgium 10.1
Estonia 9.9
Netherlands 9.7
Latvia 9.3
Greece 9.3
Italy 9.1
Serbia and Montenegro 9.0
Poland 8.7
Bosnia and Herzegovina 8.6
Belarus 8.1
Romania 7.6
Bulgaria 7.1
Azerbaijan 6.9
Sweden 6.9
Malta 6.7
Slovenia 6.6
Norway 5.8
Iceland 5.7
Kyrgyzstan 5.5
Ukraine 4.0
Kazakhstan 2.9
Albania 2.5
Georgia 2.4
Israel 2.0
Uzbekistan 1.5
Turkey 1.5
Armenia 1.2
Turkmenistan 0.8
Tajikistan 0.4
FYR Macedonia
--
jo
Siv Jensen stinks ... she is a smoker! ©
Stein Hals
2006-03-23 19:39:41 UTC
Post by Jo Stein
Norge og Island ligger nær bunnen.
De som ligger nederst er vel stort sett noen muslimske stater
som kan være føredøme for oss.
Norway 5.8
Regner med at dette ikke inkluderer hjemmebrent og alkohol fra utlandet?
--
Stein

... I'm sure I'd feel much worse if I weren't under such heavy sedation.
Marianne Kristiansen
2006-03-23 20:30:16 UTC
Post by Jo Stein
Norge og Island ligger nær bunnen.
[snippe]

Jeg ser fortsatt ikke hvor det står at grekerne dør som fluer fordi de
drikker så mye?

Og eh, 9,3 liter. 1,8 dl i uka. Det var ikke mye ouzo!
Arne Brendmo
2006-03-23 20:35:04 UTC
Post by Jo Stein
Norge og Island ligger nær bunnen.
I alkoholforbruk, ja. Men du antydet også noe om
sammenheng med dødelighet.

Jeg har kombinert dine tall for alkoholkonsum med
data for levalder (fra http://www.globalis.no/ og
http://www.ssb.no/), og har laget en grafisk
framstilling på:

I den grad det er noen korrelasjon mellom totalt
alkoholkonsum og forventet levalder, er den motsatt
av hva du antyder: levalderen ser ut til å øke med
konsumet. I virkeligheten er det selvsagt andre
faktorer som betyr mer enn alkohol (samt at
drikkekultur og tilgang til alkohol kan være en
funksjon av levestandard), så man skal være
forsiktig med å trekke konklusjoner om sammen-
heng.

Det er ihvertfall for enkelt å bare se på det
totale konsumet. I tillegg til "hvor ofte" og
"hvor mye om gangen" spiller det nok en
stor rolle hvordan konsumet er fordelt i
befolkningen.

I Hellas, hvor folk ifølge deg "dør som fluer"
av alkohol, er levealderen nesten identisk med
Norge.

(De to laveste verdiene på kurven for menn er
hhv. Kasakhstan og Russland.)

-abre
John Hilt
2006-03-26 14:21:44 UTC
On Thu, 23 Mar 2006 13:45:55 +0100 Jo Stein
wrote in news:no.alt.diskusjoner
Post by Jo Stein
Jeg og kona var på en pakketur til Romania sammen med nordmenn og
svensker. Der var alkohol svært billig og det ble drukket i store
mengder når vi var på utflukter i regi av reiseselskapet.
Jeg bodde en gang noen måneder på Apartementos Los Arcos, like ved
der Villa Berusa ble spilt inn. Der vasset en nesten hver kveld i
dritings svensker som sov ut rusen på stien mellom hyttene.

De eneste fulle nordmenn jeg så var en gjeng fra Tromsø. Første dagen
hengte de opp en reklameplakat for en bank, med teksten: "For livets
glade gutter går solen aldri ned." Så fyrte de seg kraftig opp, og gikk
på konsert med Vikingarna. Dagen etter satt en av dem hvit og skjelven
med hodet i hendene, mens han mumlet: "Jeg klarer ikke mer, jeg vil
hjem ..." Jeg tror han var blitt kurert for fylla.

Mens en svenske gaulte i bakgrunnen.

- Det er vel fa'n ingenting som er så viktigt at det kommer före
en avsugning!

Mens gubben skreik og bar seg satt kona og uberørt og solte seg, med
bikinien trukket ned slik at halve dusken var synlig. For et galehus.

Noen dager senere skulle en full svenske fire seg ned fra 3. etasje
på et hotell. Han rakk ikke bort til stolpen, og raste ned i ei
kjellertrapp. Den eneste skaden var en oppskrapt albu og et
brukket lårbein. Kirurgen som opererte han på Clínica Roca
kom da med følgende kommentar:

- Drunken people and babies survive everything.

Fut: no.alt.frustrasjoner
--
-= jh =-

- Full gass med tom verktøykasse?
<http://www.nationen.no/meninger/kommentar/article1203670.ece>
Espen Vestre
2006-03-23 13:32:54 UTC
Post by Jo Stein
Du må gjerne grøsse, men grekere dør som fluer fordi de drikker for
mye.
En ekstremt tendensiøs påstand. Hellas har et lavt alkoholforbruk per hode
i europeisk sammenheng. Og de lever nesten nøyaktig like lenge som
nordmenn.
Post by Jo Stein
I Norge har vi svært sunne drikkevaner; vi drikker svært lite
alkohol om vi sammenligner oss med andre land.
Jeg skulle gjerne sett at det endelig ble foretatt en helt uavhengig
undersøkelse av det uregistrerte alkoholforbruket i Norge. De tallene
som ofte oppgis virker altfor lave.
(espen)
Jo Stein
2006-03-23 19:03:15 UTC
Post by Espen Vestre
Post by Jo Stein
[...]
Da betyr vel det at de hadde levd lenger enn oss om de hadde drukket
mindre. Europeere drikker fryktelig mye, så jeg stoler lite på din
tolkning.
Post by Espen Vestre
Post by Jo Stein
[...]
Her fant jeg en undersøkelse som bør gjøre inntrykk på deg:
http://fasaelu.com/fase.html
" A neurologically injured child is unable to meet the expectations
of parents, family, peers, school, career and can endure a lifetime of
failures. The largest cause of neurological damage in children is
prenatal exposure to alcohol. These children grow up to become adults.
Often the neurological damage goes undiagnosed, but not unpunished.

They can become the forgotten kids - the children that have nearly
invisible disabilities. They have their arms and legs, can see and
hear, run, play, etc., but most have never been to a birthday party or
a sleepover.. they are last to be chosen to play, and first to be
blamed. Their illnesses aren't fatal, but a small part of their hearts
and souls die with every rejection. Their behaviors may seem odd or
unpredictable to themselves as much as society. Fetal Alcohol Syndrome
(FAS), Fetal Alcohol Effects (FAE), Alcohol Related Neurodevelopmental
Disorders (ARND), Static Encephalopathy (alcohol exposed) (SE) or
Alcohol Related Birth Defects(ARBD) are all names for a spectrum of
disorders caused when a pregnant woman consumes alcohol.

More than 10% of children have been exposed to high levels of
alcohol in utero. All will suffer varying degrees of effects, ranging
from mild learning disabilities to major physical, mental and
intellectual impairment. It takes very little alcohol to cause serious
damage. Research has shown that even a single exposure to high
levels of alcohol can cause significant brain damage in the infant."
--
jo
"Nei til vold":
<http://tinyurl.com/8eje9>
Espen Vestre
2006-03-23 20:29:25 UTC
Post by Espen Vestre
Jeg skulle gjerne sett at det endelig ble foretatt en helt uavhengig
undersøkelse av det uregistrerte alkoholforbruket i Norge. De tallene
som ofte oppgis virker altfor lave.
Økseskaft.
(espen)
Terje Henriksen
2006-03-24 20:46:52 UTC
Post by Espen Vestre
[...]
Det er vel bare Israel av vestlige land som har et lavere alkoholkonsum enn
oss, tror jeg.
--
Terje Henriksen
Kirkenes
Sturle Fladmark
2006-03-23 10:37:52 UTC
Post by Espen Vestre
Post by Erik J. Helgesen
[...]
10% av befolkningen står for 50% av alkoholkonsumet. De kommer garantert
dritings hjem. Før egoismen ble så moderne fantes det noe som het
'solidaritet', og man tok hensyn til disse menneskene (og deres barn).
Sturle Fladmark
Lasse G. Dahl
2006-03-23 13:07:20 UTC
Post by Sturle Fladmark
10% av befolkningen står for 50% av alkoholkonsumet. De kommer
garantert dritings hjem.
Det er det sikkert ikke mange som betviler. At grunnen til dette er
_foreldremøter_ er imidlertid litt mer diskutabelt.

Arne Brendmo
2006-03-23 15:52:52 UTC
Post by Sturle Fladmark
10% av befolkningen står for 50% av alkoholkonsumet. De kommer garantert
dritings hjem. Før egoismen ble så moderne fantes det noe som het
'solidaritet', og man tok hensyn til disse menneskene (og deres barn).
I såfall er det kanskje ikke så dumt om lærerne får rede på hvem
disse er.

-abre
Thomas Skogestad
2006-02-21 08:14:36 UTC
* Erik J. Helgesen

| - Gå gjerne på puben. Ingenting er mer oppdragende for barna enn å
| vite at alle foreldrene i klassen har snakket sammen om hva elevene

Ny tabbe fra Djupedal! Norske skolebarn har ikke foreldre, bare foresatte.
Thomas Skogestad
Alf P. Steinbach
2006-02-21 08:46:50 UTC
Post by Thomas Skogestad
* Erik J. Helgesen
| - Gå gjerne på puben. Ingenting er mer oppdragende for barna enn å
| vite at alle foreldrene i klassen har snakket sammen om hva elevene
Ny tabbe fra Djupedal! Norske skolebarn har ikke foreldre, bare foresatte.
LOL! ;-)
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?
Brumle Måseegg
2006-02-21 09:22:41 UTC
[...]

I den forbindelse uttalte Erik til NEWS

"Etter et par halvlitere kan nok disse foreldremøtene bli ganske
interessante. "

MEN - tenk all den morroa som FrP kan få i stand nå. For-- Hva om
foreldre med muslimsk bakgrunn skulle ha motforestillinger mot å ta
seg halvlitere på kroa. Med full rett kan da Hagen stå frem på
TVskjermen og forlange at "Dette må de finne seg i, skal de bo i Norge
så må de drikke øl til prat om barnas skolegang. Ellers så få vi
sende saken over til Barnevernet"
Martin Johansen
2006-02-21 08:55:50 UTC
"Brumle M�seegg" <***@c2i.net> skrev i melding news:***@o13g2000cwo.googlegroups.com...
[...]

Brumle! Bløte vitser hører til på siste side i VG.

mj
Brumle Måseegg
2006-02-21 11:01:29 UTC
Martin Johansen følte seg beføyet til å fyre av denne salven:
"Brumle! Bløte vitser hører til på siste side i VG.

Men man finner jo bløte vitser mange steder i dagens Norge. Siden i
høst også i regjeringen.
Sturle Fladmark
2006-02-21 11:05:58 UTC
Post by Erik J. Helgesen
[...]
Normale mennesker er i stand til å snakke sammen uten å være fulle
hr. Djupedal.

Det er bare gamle, skolesvake fyllesvin fra bøggda med diskutabel
kroppslukt som møtes på pub i disse dager. Vi skikkelige folk treffer
hverandre på kaffe- eller sushibar.

Dette til orientering.
Sturle Fladmark
Morten Øen
2006-02-21 17:44:49 UTC
Erik J. Helgesen skreiv Mon, 20 Feb 2006 23:34:01 GMT i
no.alt.frustrasjoner,no.samfunn.politikk.diverse,no.samfunn.skole,no.alt.diskusjoner...
Post by Erik J. Helgesen
Etter et par halvlitere kan nok disse foreldremøtene bli ganske
interessante.
Eit par er ikkje nok. Det må tre til:

Tre øl og trikk,
eller ti øl og taxi.
-- ingen mellomting.
--
Morten

For å vite meir om andre på no.*: <URL:http://www.newsergalleriet.no/>
Sturle Fladmark
2006-02-16 08:50:50 UTC
Post by Erik J. Helgesen
I tirsdagens Dagbladet sier professor Kai A. Olsen ved Universitetet i
Bergen at norske studenter er for late.
Ja, det er de. Til gjengjeld har de vanvittig høye tanker om seg selv og
sine evner.
Post by Erik J. Helgesen
Han krever høyere
studentstandard!
Ingen.

Ingen, ingen har dradd av gårde til Finland for å stjele resepten på
deres utdanningssystem. Vi har hatt overforfriskede Høyrekvinner som
fulle av Sherry og pågangsmot endevender utdanningssystemene med
redselsfulle resultater. Vi har fått en letter tilbakestående
SV-minister som må ha støttekontakt for å finne kontoret sitt.

Kortversjonen er at finnene gjør alt motsatt av det vi gjør, og de får
motsatte resultater...
Post by Erik J. Helgesen
Kunnskapsminister Øystein Djupedal sier at han ikke er bekymret.
Og det er jo betryggende, ikke sant?
Jeg har hørt at han har lært å kle på seg selv, og at man snart skal i
gang med å prøve å lære ham å knytte sine egne skolisser.
Riktig et prakteksemplar.
Sturle Fladmark
Brumle Måseegg
2006-02-17 12:27:24 UTC
I karakteristisk stil sutrer flatmarken følgende dypt saklige
kommentar. Denne gang er det Kunnskapsminister Øystein Djupedal som
får gjennomgå:
"Jeg har hørt at han har lært å kle på seg selv, og at man snart
skal i
gang med å prøve å lære ham å knytte sine egne skolisser."

Oppriktig talt har jeg for lengst blitt lei av de konsekvent negative
kommentarer som Sutre stadig lirer av seg mot alle og enhver som bruker
noe av fritiden for å utsette seg for den hån og forakt som
beklageligvis bli politikernes lønn for sitt virke.

Når akter du ta konsekvensen av dine fantastisk gode egenskaper og
stilel deg til rådighet for et politisk parti? Med mindre du selv har
ønsket om å gjøre en bedre jobb, så burde du være litt stillere i
dørene.
Line Halvorsen
2006-02-17 22:17:15 UTC
Post by Brumle MÃ¥seegg
I karakteristisk stil sutrer flatmarken følgende dypt saklige
kommentar.
Øh... Det er stort sett på naf, er det ikke? Og er ikke det meningen?
Liksom...?
--
E-postadressen blir sjelden lest. Men jeg har andre - spør. Eller bruk
MSN (line.halvorsen ætt eunett med en t .no) om du skulle slumpe til å
ønske kontakt.
Brumle Måseegg
2006-02-19 17:51:29 UTC
Line Halvorsen imøtegikk mitt hjertesukk over den Flatmarkske
negativitet, med at den stort sett var på NAF.

Og det har hun rett i

Men jeg mener likevel jeg må få lov å lufte min frustrasjon over
mennesker som bare rakker ned på andre.
Line Halvorsen
2006-02-19 21:08:19 UTC
Post by Brumle MÃ¥seegg
[...]
Øh... Vi er på naf, er vi ikke?

Så selvfølgelig får du lov. Men på naf er alle enige med ingen.