Opphold i Lisboa
Roy Øyan
2006-01-17 08:20:06 UTC
Heisann

Jeg har fått muligheten til ett 7 måneders opphold i Lisboa ifm. ett
prosjekt. Planlegger da å ta med familien, og må finne noe som min
datter på snart 10 kan drive med...

Når det gjelder oppfølgning av den Norske skolen planlegger vi å drive
med litt hjemmeundervisning, men håper det finnes noe som kan bidra til
at hun kan få lære litt språk (primært engelsk, men selvsagt også
protugisisk). Antar at det finnes en internasjonal skole av ett eller
annet slag i Lisboa?

Slik jeg ser det er det ikke nødvendig med en full skoledag for henne,
men et sted hun kan være noen timer på dagen, bli kjent med andre
samtidig som hun lærer (primært) språk.

Det er snakk om avreise i mars, slik at det er ikke mer enn ca 3 - 3,5
måneders skolegang hun misser her i Norge, og vi planlegger at hun
reiser tilbake til Norge ved skolestart til høsten.

All info er av interesse.
Roy Øyan
Bubbles
2006-01-22 11:01:42 UTC
Post by Roy Øyan
Heisann
Jeg har fått muligheten til ett 7 måneders opphold i Lisboa ifm. ett
prosjekt. Planlegger da å ta med familien, og må finne noe som min
datter på snart 10 kan drive med...
http://www.portugalvirtual.pt/0/7525dat1.html

Du får google videre på de som ser fristende/passende ut og ta kontakt.

Forøvrig synes jeg datteren din er heldig som får denne opplevelsen! Hva med
internett, så kommer hun jo til å kunne holde god kontakt med venner her
hjemmme, så det blir ikke så ille hjemlengsel :-)

Om hun ikke har digicamera enda, er det kanskje en ide å gi henne, så hun
kan dokumentere eventyret sitt og dele med kameratene sine.

God tur!!

Marianne
Terje Rydland
2006-01-24 08:27:13 UTC
Det finnes en international skole i Cascais, like utenfor Lisboa. Vi har
veldig god erfaring med den internasjonale skolen i Trondheim.
Undervisningen går på engelsk.

Terje
Roy Øyan
2006-01-26 20:46:39 UTC
On Tue, 17 Jan 2006 09:20:06 +0100, Roy Øyan
Post by Roy Øyan
Heisann
Takker for alle tilbakespill.
Har kontaktet Globalskolen.No og de har plass...
Den amerikanske skolen i Cascais (url http://www.caislisbon.com) er
også kontaktet, og de er også svært positiv (mer dyyyyre, men det er
ikke jeg som skal betale ;-)

Se det begynner å gå seg til :-)
Mulighet for ett rekkehus i Cascais... Håper det beste, Cascais blir
anbefalt av alle de jeg har snakket med om bosteder i området. (Gå til
38 42 25.64N 9 27 10.92W på GoogleEarth Ser ikke værst ut...
--
Roy Øyan