Her er årets julegave - Djupedal-skjorta!
Øyvind M
2005-12-16 17:11:21 UTC
Dette er årets heteste julegave tips!
http://www.myxwear.com/page.jsp?p=990

Djupedal-skjorta!

Kunnskapsrike høyt-utdannede kunnskapsminister Djupedal har gullkorn fra
sine offentlige fremtredender som alle bør bære på seg så de ikke glemmer
ministerens gullkorn om at foreldre ikke bør ha ansvar for barna sine!

Hvorfor pokker skal borgerlige partier drive valgkamp når Djupedal på en
slik glimrende måte gjør jobben for oss?

vh
Øyvind Michelsen, Oslo
lokalpolitiker for FrP
Hans Petter Nenseth
2005-12-16 17:16:46 UTC
Post by Øyvind M
Dette er årets heteste julegave tips!
http://www.myxwear.com/page.jsp?p=990
Jeg foreslår at alle her sender Mikkelrevsen en slik skjorte.
Post by Øyvind M
[...]
Jeg holder på med en tilsvarende skjorte med ting fra deg. Kun
størrelse XXXL for å få plass til alt. Forstørrelsesglass medfølger
pga liten skrift.
:)
--
Doktorgrad betyr ikke
at det er en grad varmere
på legekontoret
Brumle Måseegg
Tror nok du må bruke mikrofilm og vedlegge lupe.
Brumle Måseegg
2005-12-16 17:23:16 UTC
Post by Øyvind M
[...]
Ærlig talt Øivind, eier du ikke ansvarsfølelse for vår økonomi?

Om vi skal bli nødt til å kjøpe T-skjorte for hvert eneste av
Soria-Moriagjengens
gullkorn og klavertramp, så blir vi ruinert.
Arne Midtbø
2005-12-16 18:09:30 UTC
Post by Øyvind M
[...]
"Jeg mener at det er et forfeilet syn på barneoppdragelse å tro at
foreldrene er de beste til å oppdra barn!"

Har Djupedal sagt det nøyaktig slik? Dersom det hadde vært puttet inn et
'alltid' etter ordet 'foreldrene', ville jeg vært helt enig med Djupedal.
Barnevernet drukner nemlig i arbeid.. :-/
--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net Blogg: http://www.arnemidtbo.blogs.no

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
-Except those which were eaten.
Arne Brendmo
2005-12-16 18:34:23 UTC
Post by Øyvind M
[...]
Sitatet på T-skjorta:
"Jeg mener at det er et forfeilet syn på barneoppdragelse å tro at
foreldrene
er de beste til å oppdra barn!"

Dette er snodig. Jeg synes også Djupedal har kommet med med en
del dumme utspill, men akkurat dette sitatet greier jeg ikke
se er dumt i det hele tatt. Provoserende, selvfølgelig, og det
mangler litt presisjon, men dette er tross alt politikk.

Er det noen som gidder å forklare meg hvorfor dette er dumt?

Og til det Øyvind skriver over: har Djupedal sagt at foreldre
ikke bør ha ansvar for barna sine? Når og hvor sa han det?
Dette synes jeg er en _veldig_ dum uttalelse, enten den kommer
fra Djupedal eller Øyvind M.

-abre
Øyvind M
2005-12-17 00:26:58 UTC
Post by Arne Midtbø
Post by Øyvind M
[...]
Djupedal mener kanskje at staten skal ha eneansvaret for barna og ikke
foreldrene.

Da blir det kanskje som i Sovjetstaten og i Hitler-Tyskland da hvor politisk
ideologisk ensretting var det som alle barn pliktet å få i statens
barnehager.

Jeg trodde vi ble kvitt dette i 1945 og i 1989 når ØstEuropa datt sammen
som et korthus, men det ser visst ut som om Djupedal ikke er helt enig i det
og holder på at staten fortsatt har ansvaret for barnas oppdragelse og
indoktrinering.

Etter hvert går det opp for mange at vi mistet en upopulær regjering med en
god ideologi og fikk en populær regjering i september 2005 som fremmer en
ideologi som vi alle håpet døde i 1989 med kommunismens fall!!
--
Vennlig hilsen
Øyvind, Oslo
Hans Petter Nenseth
2005-12-17 01:28:50 UTC
Post by Øyvind M
Djupedal mener kanskje at staten skal ha eneansvaret for barna og ikke
foreldrene.
Har det slått deg at det kan være en idé å prøve å finne ut hva han
faktisk mener i stedet for å gjette - sannsynligvis feil?
Du er jo "partipolitiker" hvorfor ikke spørre ham selv?
Så slipper du å konstruere hva han mener ut fra ditt eget hode.
--
Doktorgrad betyr ikke
at det er en grad varmere
på legekontoret
Arne Brendmo
2005-12-17 01:34:46 UTC
Post by Øyvind M
Djupedal mener kanskje at staten skal ha eneansvaret for barna og ikke
foreldrene.
Det er sikkert mulig å forestille seg at Djupedal mener dette,
men jeg har problemer med å komme til denne konklusjonen
utfra det han angivelig har sagt. Kan du gi meg noen hint om
hva du baserer antakelsen din på?

-abre
John Hilt
2005-12-17 07:57:52 UTC
On Sat, 17 Dec 2005 01:26:58 +0100 Øyvind M
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse
Post by Øyvind M
[...]
Hva Djupedal og hans profet Hongrø mener er helt klart:

Folket er ute av stand til å vite sitt eget beste. Derfor må det lyves
huden full av politikere som vet bedre. For at folket skal stemme
"riktig" i valg, og bli styrt ned i minste detalj. Med et konfiskatorisk
skatte- og avgiftsnivå, som er nødvendig for å holde liv i en elefantsyk
offentlig sektor uten krav til resultater, der kun frammøte er nok.

Eller "sosialdemokrati" som er et annet ord for dette.
--
-= jh =-