Atferdsproblemer i den norske skolen
Arne Midtbø
2006-08-31 20:51:28 UTC
Nils Eriksen er spesialist i klinisk psykologi. Han har tatt en
doktorgrad med tittel "Atferdsproblemer i den norske skolen". For de
av dere som har interesse for temaet, er denne lydfila som inneholder
et intervju med ham, sannsynligvis av interesse. Fila er ca. 9MB:
http://midtboe.net/lyd/nils_eriksen_spes_klinisk_psykologi.mp3
--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net Blogg: http://www.arnemidtbo.blogs.no

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
-Except those that were eaten.
Rolf Marvin Bøe Lindgren
2006-09-02 07:29:09 UTC
Post by Arne Midtbø
[...]
var jo en fornuftig fyr, dette her.

har du sett noe på PALS?
--
Rolf Lindgren http://www.roffe.com/
***@extern.uio.no http://www.dignus.no/
http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSquoting.html
Arne Midtbø
2006-09-02 08:34:20 UTC
On Sat, 2 Sep 2006 09:29:09 +0200, Rolf Marvin Bøe Lindgren
Post by Rolf Marvin Bøe Lindgren
Post by Arne Midtbø
[...]
Har ikke gjort det men skal:
http://www.atferd.unirand.no/skolepilot.html
Det som er min interesse er først og fremst ledelse i bedrifter. Nils
Eriksen hadde noen momenter som også er veldig gyldige der. Vet du,
eller andre, om det er mulig å få tak i Nils Eriksens doktoravhandling
på nettet? Eventuelt andre steder? Jeg skulle gjerne lest den.

Erik Naggum
2006-09-02 11:09:12 UTC
Det som er min interesse er fÞrst og fremst ledelse i bedrifter.
[...]
Jeg antar du mener avhandlingen hans ved psykologisk institutt fra 2002:
«Forebygging av atferdsproblemer i fÞrste klasse ved hjelp av et
strukturert opplÊrings- og veiledningsprogram for lÊrere» som er vidt
distribuert ifÞlge BIBSYS.

http://ask.bibsys.no/ask/action/show?pid=021848513&kid=biblio

Skriv ut den siden og ta den med til nÊrmeste folkebibliotek om du ikke
kan komme deg til et av BIBSYS-bibliotekene med dokumentet i
beholdningen. (Fjernlån er normalt gratis ved folkebibliotekene.)
Dokumentet ser ikke ut til å vÊre tilgjengelig gjennom DUO (www.duo.uio.no).

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
ID: 2006-245-39672 Nullius in verba. Lectitare humanum est.
Arne Midtbø
2006-09-02 15:48:08 UTC
Post by Arne Midtbø
[...]
«Forebygging av atferdsproblemer i første klasse ved hjelp av et
strukturert opplærings- og veiledningsprogram for lærere» som er vidt
distribuert ifølge BIBSYS.
http://ask.bibsys.no/ask/action/show?pid=021848513&kid=biblio
Skriv ut den siden og ta den med til nærmeste folkebibliotek om du ikke
kan komme deg til et av BIBSYS-bibliotekene med dokumentet i
beholdningen. (Fjernlån er normalt gratis ved folkebibliotekene.)
Dokumentet ser ikke ut til å være tilgjengelig gjennom DUO (www.duo.uio.no).
Tusen takk for hjelpen.

Rolf Marvin Bøe Lindgren
2006-09-02 19:04:31 UTC
Post by Arne Midtbø
Post by Rolf Marvin Bøe Lindgren
har du sett noe på PALS?
http://www.atferd.unirand.no/skolepilot.html
PALS anvendt på ledelse i bedrifter, eller, sagt på en annen og mye
bedre måte, metodene bak PALS anvendt på ledelse i bedrifter:

Judith Komaki: Leadership from an operant perspective.

dyr bok og usexy tittel, men den er verd hver cent.