Sosialistskolen
Arild Holta
2005-06-20 07:58:54 UTC
Leste for en liten tid siden at det var gransket i lærernes politiske
holdninger.

Og utdanningsministerens anslag om like sosialistiske lærere som
journalister holdt stikk.

Det er tragisk at vi må sende barna på skoler med lærere som ikke er i stand
til å tenke liberalistisk, borgelig, kristent etc.

Holdningene deres må nødvendigvis påvirke barna. Det er et kulturelt
overgrep mot familiene.
Bjarte Runderheim
2005-06-20 13:16:02 UTC
Post by Arild Holta
[...]
Andre minoriteter oppretter jo sine egne skoler?
Hvorfor mangler liberalister og borgerlige såpass tiltak, eventuelt?
Jeg trodde forresten disse skolene fantes, - i så fall er det vel bare
tiltak
som mangler.
Post by Arild Holta
Holdningene deres må nødvendigvis påvirke barna. Det er et kulturelt
overgrep mot familiene.
Majoriteten av familier later til å være svært tilfreds med disse
"overgrepene",
og sender gjerne sine barn til disse lærerne, uten å kny eller klage.

Bjarte
Arild Holta
2005-07-01 12:52:59 UTC
Post by Bjarte Runderheim
Andre minoriteter oppretter jo sine egne skoler?
Hvorfor mangler liberalister og borgerlige såpass tiltak, eventuelt?
Det har til helt nylig vert ulovlig å starte skoler, uten på helt spesielle
grunnlag. Loven er nå oppmyket.
Post by Bjarte Runderheim
Jeg trodde forresten disse skolene fantes, - i så fall er det vel bare
tiltak
som mangler.
Kunne tenke meg å undervist barna hjemme. Da hadde det imidlertid blitt et
ekstremt bråk. Til tross for at det i teorien er lovlig.
Post by Bjarte Runderheim
Post by Arild Holta
[...]
Hva har majoriteten med saken å gjøre? Om et flertall vil skyte deg, blir
det da rett? Majoritetstro er kun en undskyldning for å ikke tenke logisk.
(http://holta.blogspot.com/2005/06/du-er-dum-og-det-er-ditt-valg-dumhet.html
)
Tor Eivind Ravndal
2005-08-17 07:23:33 UTC
| Arild Holta
| Det er tragisk at vi må sende barna på skoler med lærere som ikke er i
stand
| til å tenke liberalistisk, borgelig, kristent etc.

Lærerne ved vår skole er i hvert fall i stand til å tenke kristent. Faktisk
er de så gode til dette at kristendom serveres som sannheten.