rettelse til forrige epost
Ola
2005-01-18 15:09:57 UTC
Hei jeg driver www.engelsklenker.com
Jeg må si meg enig i at kompetanseheving av lærere også er et problem. Men
It er jo kommet for å bli, så skolen kan ikke late som IT ikke eskisterer.
Man bør heller satse på smakfull bruk av It. Mitt favoritt eksempel er
følgende link hentet fra lenkesamlingen
Animatedatlas.com: animert kart med lydkommentarer om hvordan USA har
forandret seg geografisk

Dette syntes jeg var helt fantastisk fordi det forenklet læringen
betraktelig og skapte et perspektiv som ikke ville vært mulig uten IT.
Derimot er det jo også riktig at man ikke bør satse på vanskelige ting om
man ike behersker de enkle.
Ola
2005-01-18 15:20:50 UTC
Min forrige espot hadde en link som ikke kom med
http://www.animatedatlas.com/movie.html (klipp ut og paste i browser)

Prøv den og se noe jeg mener er positiv IT bruk